0 Comments

Cześć wszystkim!

Mam nadzieję, że dobrze się macie. Jestem tu nowy i przyznam, że trochę zielony w temacie kryptowalut. Od jakiegoś czasu krąży mi po głowie Bitcoin. Słyszę o nim wszędzie, od znajomych, z wiadomości, z internetu. Wszyscy mówią o tym, że to przyszłość, że można na tym zarobić. I wiecie co? Zaczyna mnie to kusić. Ale nie oszukujmy się, to jest dla mnie kosmos. Kompletnie nie wiem, od czego zacząć.

Zawsze byłem typem człowieka, który lubi mieć plan. Zanim w coś wejdę, muszę wiedzieć, jak to działa. I teraz właśnie jestem w takiej sytuacji. Chciałbym zrozumieć Bitcoin. Tak, od podstaw. Nie chodzi mi o jakieś skomplikowane techniczne szczegóły. Chcę po prostu ogarnąć, co to jest, jak się to kupuje, jak się to przechowuje. No i przede wszystkim, jak zarabiać na bitcoinie. To jest chyba najważniejsze pytanie, prawda?

Wyobraźcie sobie, że jestem kompletnym laikiem. Pamiętam, jak kilka lat temu wszyscy moi znajomi zaczęli mówić o akcjach. Mówili: “Kupuj, zarobisz!”. A ja? Ja stałem z boku. Bałem się. Nie rozumiałem. I potem żałowałem. Dużo żałowałem. Teraz nie chcę powtórzyć tego błędu. Chcę spróbować. Chcę wejść w ten świat, ale potrzebuję wsparcia. Potrzebuję waszej wiedzy i doświadczenia.

Zacznijmy od początku. Co to właściwie jest ten Bitcoin? Czy to jakaś cyfrowa waluta? Czy to jest jak pieniądz, który mam w portfelu, tylko że w internecie? Czy to jest bezpieczne? Czy ktoś może mi to po prostu ukraść? Pytania w mojej głowie mnożą się jak grzyby po deszczu.

Potem jest kwestia zakupu. Gdzie się to kupuje? Czy to jest jak kupowanie akcji na giełdzie? Czy są jakieś specjalne platformy? Czy potrzebuję jakiegoś specjalnego konta? Słyszałem coś o giełdach kryptowalutowych, ale czy to są miejsca, gdzie mogę po prostu wpłacić pieniądze i kupić Bitcoina? Czy to jest skomplikowane? Boję się, że coś źle zrobię i stracę kasę. Może są jakieś prostsze sposoby na start? Jakieś aplikacje, które ułatwiają ten proces? Chciałbym po prostu to ogarnąć.