
W tygodniu kończącym się w Boże Narodzenie, globalne wyszukiwania terminu "NFT", przewyższyły "kryptowaluty", zgodnie z Google Trends.
Gwałtowny wzrost ruchu w wyszukiwarkach dla NFT stanowi wyraźny znak, że cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie weszły do głównego nurtu świadomości, a transakcje na OpenSea, najpopularniejszej zdecentralizowanej platformie do aukcji i dropów NFT, przekroczyły 10 miliardów dolarów.
Ogromny wzrost popytu na NFT jest widoczny w niemal wszystkich aspektach życia społecznego. Po pierwsze, marki konsumenckie takie jak Nike i Adidas wkraczają w sferę metaversum. Następnie, celebryci tacy jak Snoop Dog, Grimes, Steve Aoki, Mila Kunis i Melania Trump promują swoje własne kolekcje NFT wśród społeczeństwa. Po trzecie, gry NFT, takie jak Axie Infinity i Sorare, umożliwiają graczom zapoznanie się z kryptowalutami i NFT, a także zarabianie realnych pieniędzy.
Co więcej, wpływy z aukcji NFT mogą również trafić do organizacji non-profit lub charytatywnych, takich jak budowa szkoły dla dzieci w Ugandzie. Posiadacze kryptowalut mogą nie tylko nabyć wspaniałe dzieła sztuki, ale w Stanach Zjednoczonych mogą również odliczyć swoje darowizny od zwykłego dochodu, aby zaoszczędzić na podatkach, co w rezultacie jest korzystne dla wszystkich.
Wreszcie, NFT umożliwiają artystom na całym świecie rozpowszechnianie swoich talentów bez konieczności wystawiania ich na fizycznych wystawach.